Jäsenyritykset

Alestalon Mattokutomo

Alestalon Mattokutomo Orimattilan Virenojalla 1917.

Näyttelyt

Liity jäseneksi

Suomen Kotiteollisuusliitto ry on perustettu vuonna 25.5.1929 Helsingissä, sen kotipaikka on Helsingin kaupunki.

Perustavassa kokouksessa olivat läsnä mm. Alma Koskinen, johtaja Hagert, neiti Therman, Edhit Verkkolainen, Hinni Orkamo, Helmi Vuorelma, Taimi Knuutila (myöh. Halmio).

Liiton sääntöjen kahdessa ensimmäisessä pykälässä kiteytyy liiton tarkoitus. Liiton tarkoituksena on toimia jäsentensä keskinäisenä yhdyssiteenä, valvoa toimialansa ja jäsentensä yhteisiä etuja. Liitto seuraa kauppakotiteollisuuden harjoittajain yleistilannetta ja huolehtii jäsentensä yhteiskunnallisista ja kaupallisista eduista sekä edustaa alansa ammatillista kehitystä.

Liiton puitteissa on osallistuttu mm. Antverpenin maailmannäyttelyyn v.1929, Helsingin näyttelyyn 1930, Viipurin Kotiteollisuusäyttelyyn 1932, New Yorkin näyttelyyn 1932.

Kyösti Kallion nimikirjoitus

Suomen Kotiteollisuusliitto ry:n vieraskirjan ensilehdillä komeilee arvokas nimikirjoitus.

Maila Talvion kirjoitus vieraskirjassa

"Meidän toivomme on, että Isänmaan kodit, ihminen erikseen ja ihmiset yhteisesti pyrkisivät ja pääsisivät osalliseksi siitä hartaudesta, mikä piilee meidän kättemme töissä. Me anomme, että meille avautuisi Koti-sanan sisältö, tuon peinen hiljaisen ja pyhän sanan." Kirjoitti Maila Talvio vieraskirjaan 15.10.-30

Sivun alkuun